Będąc w Kambodży zatrzymaliśmy się w mieście Siem Reap. To miasto żyje w dzień i w nocy. W ciągu dnia kupisz tutaj ubrania i lody, a wieczorami drinki podawane w wiadrach!

ZAKUPY i JEDZENIE

W ciągu dnia warto wybrać się na zakupy i zjeść obiad.

Kupisz tutaj ubrania całkiem niezłej jakości, za grosze. A wybór jest ogromny. Można także znaleźć wyjątkowe pamiątki w dobrej cenie oraz kosmetyki.

Wzdłuż ulicy ustawione są stoiska z jedzenie. Pad Thai, różne zupy, świeże owoce, lody robinie na miejscu, a nawet pizza z pieca. Wszystko to niesamowicie tanio i bardzo pysznie, a porcje całkiem spore!

• Pad Thai 3-5 zł
  • zupa z mleczkiem kokosowym 3-6 zł
  • lody robione na miejscu 10-15 zł (bardzo duża porcja)
  • świeża woda z kokosa (w kokosie) 4-5 zł

W restauracjach ceny podobne jak w Polsce, więc zdecydowanie zachęcam do jedzenia na ulicy.

NOCNY TARG

Wieczorem warto wybrać się na Nocny Targ. Można tam kupić absolutnie wszystko! Atmosfera jest niesamowita, ale oczywiście warto się nastawić na to, że każdy sprzedawca będzie próbował coś Wam sprzedać i czasami nie pozwolą odejść od stoiska. Pamiętajcie o jednym: negocjacje, negocjacje i jeszcze raz negocjacje! (:

Na nocnym targu znalazłam stoisko pewnego malarza. Jego obrazy były niesamowite, bardzo realistyczne. Przedstawiały różne miejsca w Kambodży, głównie budowle Angkor Wat. Strasznie żałowałam, że miałam wykupiony powrotny bilet lotniczy tylko na bagaż podręczny (plecak), bo w przeciwnym razie na pewno nie wyjechałabym z pustymi rękoma.

Także jak widzicie – znaleźć można wszytko.

PUB STREET

W Siem Reap znajduje się jedna bardzo handlowa ulica potocznie nazywana PUB STREET. W ciągu dnia kupicie tam także bardzo dobre jedzenie (nieco drożej niż na innych uliczkach), świeże owoce, soki, lody. Jest też sporo stoisk z ubraniami.

siem reap

W nocy natomiast odjeżdżają na swoich skuterkach mobilne stoiska z jedzeniem, sokami, a wjeżdżają mobilne skuterowe puby! Niesamowita sprawa. Każdy pub ma własną muzykę, mimo, że stoją tuż obok siebie. Robi się głośno, gwarno i alkoholowo. Drinki są w bardzo przyzwoitych cenach, ale żeby tego było mało… podawane są także w całych wiadrach (lub miskach)! Uhhh…

ATRAKCJE W MIEŚCIE

W samym Siem Reap nie ma wielu atrakcji, bo te znajdują się głównie poza miastem:

• Świątynie Angkor Wat – zobacz więcej: klik
  • Wioski na wodzie
  • Okoliczne wioski na wycieczki rowerowe

Zupełnie przypadkiem zauważyłam jednak bardzo piękną i kolorową budowlę, okazała się to Świątynia, która była niesamowita z cudownym ogrodem i kontrowersyjnymi rzeźbami.

Tutaj moje zdjęcie w spodniach kupionych za 1,5 dolara (:

Poza tym można zobaczyć inne piękne elementy architektury wschodniej jak na przykład takie bramy przy niektórych wjazdach. Jest czym się zachwycać.

WYPOŻYCZALNIE ROWERÓW I SKUTERÓW

W Siem Reap można bardzo tanio wypożyczyć rower (ok. 15zł / dobę) oraz skuter. My wybraliśmy zdrowie, czyli rower na jeden dzień i pojechaliśmy przed siebie do pobliskiej wioski (ok. 15 km w jedną stronę). Bardzo polecam, bo zobaczycie wtedy zupełnie inne życie.

siem reap

W tej malutkiej wiosce znaleźliśmy sklep, przy którym był też stół bilardowy. Co więcej, sprzedawca bardzo płynnie mówił w języku angielskim. Zatrzymaliśmy się, kupiliśmy napoje, sprzedawca dał nam dwa krzesełka, abyśmy mogli odpocząć i nagle do sklepu zeszła się całkiem spora grupa ludzi – czuliśmy się jak przyciągająca klientów atrakcja turystyczna. (: Pan zarobił, my odpoczęliśmy, nawodniliśmy organizm i pojechaliśmy dalej.

NOCLEGI

Baza hotelowa z Siem Reap jest rozbudowana, a ceny są naprawdę niezłe. Nocleg w dobrym hotelu z basenem jest o wiele tańszy niż nocleg w średnim hotelu w Polsce.

siem reap

Czy polecam – zdecydowanie tak, ale zdecydowanie tylko turystyczne miejsca. Wyjeżdżając na obrzeża miasta można być niemile zaskoczonym jaki jest bałagan i jak tutaj ludzie mieszkają.